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ニュース / 世界重要トピックス
有機EL照明の主要企業の市場戦略をナノマーケット社が分析
2012年05月08日

米国調査会社ナノマーケット社の調査レポート「有機EL照明の関連企業、製品、戦略調査 2012年 - OLED Lighting: Companies, Products and Strategies - 2012」は、有機EL照明の産業では、過去2年間を経て有機EL照明の価格が適正になってきたため、非常に多くのエレクトロニクスや照明関連の主要企業が、一般照明市場の主流としての有機EL照明の採用を計画していることを報告している。有機EL照明の性能は、様々な用途において適用可能なレベルに近づいてきている。ナノマーケット社は、有機EL照明の市場は、2017年に64億ドルになると予測している。

この調査レポートは、Acuity Brands、AUO/Lextar、Blackbody、First-o-Lite、ゼネラルエレクトリック、カネカ、コニカミノルタ、LGエレクトロニクス、ルミオテック、三菱化学、モーザーベア、日本電気、Novaled、オスラム、パナソニック、フィリップス、サムスン電子、住友化学、Visionox、WAC Lightingなどの有機EL照明の主要企業の製品と市場の分析を行っている。また、比較的小規模な企業や新規に参入した企業についても考察している。

この調査レポートのハイライト

有機EL照明で最も注目されるのは、「エネルギー効率の良さ」である。2年前、有機EL照明は約20lm/Wと、あまり効率が良くなかった。現在、有機ELパネルは平均的に45lm/Wから65lm/Wと、CFLやLEDのような効率をあげることができるようになっている。特に先進的な有機EL照明企業は、まもなく100-150lm/Wぐらいのパネルを提供することが確実で、そうなれば有機EL照明は急速に一般照明市場に普及するだろう。高性能の有機EL照明の製品発売予定を発表しているのは、パナソニック、LG、フィリップスである。
(後略)


[プレスリリース原文]
NanoMarkets Announces Release of Report Analyzing Market Strategies of Leading OLED Lighting Firms

Published: May 08, 2012

Glen Allen Virginia: Industry analyst firm NanoMarkets has announced the release of its latest report on OLED lighting titled “OLED Lighting: Companies, Products and Strategies  2012.” This report shows that OLED lighting industry has come a long way in the last two years; OLED luminaires are available at affordable prices and a surprisingly large number of major electronics and lighting companies have developed plans to take OLED lighting into the mainstream general lighting market. Performance criteria for OLED lighting are close to acceptable for many real world applications. NanoMarkets continues to project the OLED luminaire market as $6.4 billion by 2017.
This report analyzes in depth the product/market strategies of leaders of the OLED space including ; Acuity Brands, AUO/Lextar, Blackbody, First-o-Lite, GE, Kaneka, Konica Minolta, LG, Lumiotec, Mitsubishi, Moser Baer, NEC, Novaled, Osram, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sumitomo, Visionox and WAC Lighting. The report also provides insight into the strategies of smaller and emerging companies in this space.

Highlights from the Report:
One of the main selling features claimed for OLED lighting is “energy efficiency.” Two years ago, OLED lighting wasn’t very efficient, offering around 20 lm/W. Today, it is much closer to CFLs and LEDs as OLED lighting panels now routinely reach 45 lm/W to 65 lm/W. Prominent OLED lighting firms are confident that they will soon offer panels in the 100-150 lm/W range, which would then enable OLED lighting to rapidly penetrate general lighting markets. Firms that have announced superior efficiency performance in product roadmaps include Panasonic, LG and Philips.
OLED lights already compete with CFLs on lifetimes but remain challenged by LEDs. Still OLED lighting lifetimes continue to improve rapidly. Philips believes that OLED lighting panels will reach 40,000 hours by 2018. LG says it can reach this by 2015.
Firms in the OLED lighting space see office lighting as an early revenue generator. For this to happen, panels must be much larger than they are today. Major OLED lighting firms expect progress in this area soon. The often-conservative Philips plans 1 m x 1 m panels by 2018; Panasonic will have 600 x 600-mm panels by 2019. The Korean firm, Jusung Engineering has already built a 730 x 920-mm panel, although not as a commercial product.
There is a revival of interest in solution processing as a way of producing low-cost OLED lighting panels to profitably meet the price points of general lighting. Although GE’s efforts in this area are behind schedule, Sumitomo's announcement that it is making a strong effort to print OLED lighting panels has given new life to printing OLED lighting panels. The Pioneer/Mitsubishi alliance is also developing a printing process for some layers of its panel.
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